Mad på skolen

Børns kost og ernæring spiller en central rolle for børnenes udvikling og læring.

Mølkebøtten - Skåde Skole
  • Læs op

Det Økologiske Spisemærke i sølv

Vi har nået endnu en milepæl i kantinen! Vi er stolte af at kunne fortælle, at vi har opnået Det Økologiske Spisemærke i sølv.

Spisemærket betyder at 60-90% af alle de fødevarer vi indkøber til kantinen, er økologiske. Økologiske fødevare er uden sprøjtemidler, bedre leve forhold, uden pesticider og bedre dyrevelfærd.

I økologiske fødevarer må der hverken bruges genmodificerede ingredienser eller kød, mælk og æg fra dyr, som har fået genmodificeret foder. Økologiske fødevarer er også bedre for miljøet, da afgrøder ikke bliver sprøjtet med sprøjtemidler

Vi er virkelige glade for at være nået så langt i udvikling af vores ”nye” kantine og at der er stor opbakning fra forældre, elever og medarbejdere.

Skolefrokostordning

Vi har på Skåde Skole prioriteret, at vi har en skolefrokostordning, der hver dag anretter et sundt, spændende og lækkert udvalg af mad.

Det er et mål, at alle skolebørn på Skåde Skole skal have mulighed for at købe et ernæringsrigtigt frokosttilbud med henblik på fremme af sundhed.

Skolens minikantine, Køberen, anvender online bestillingssystem. (Tryk på linket for bestilling)

Hermed en manual til bestillings systemet: MSS Professional CPOS Universal FrontOffice Guide v.2.0.pdf

Kantinens faste sortiment:

• Dagens ret (skal bestilles hjemmefra)
    • Blandet salat bowles (groft/fyldig og almindelig)
    • Grovboller, pizzasnegle, pølsehorn og pestotwister
    • Frugt og grønt
    • Kildevand og juice

Kantinens sortiment er sæsonbestemt og udvalget kan derfor godt variere, alt efter årstiden.

Ugentlig menuplan findes på Aula på opslagstavlen og lægges ud hver fredag.

Køberens åbningstider:

10 pausen: 9:45-10:15