SFO

Velkommen til SFO – Solstrålen på Skåde Skole. Vores fritidsordning er for alle børn i 0.–3. klasse. I SFO’ en prioriterer vi leg, læring og trivsel - alt dette i et tæt samarbejde med lærerne i indskolingen.

Info om SFO'en

Åbningstid

Mandag-torsdag 6:30 - 8:05 samt 13:15 - 17:00

Fredag 6:30 - 8:05 samt 14:00 - 16:30

Ferie: 6:30 - 17:00, fredag til 16:30

SFO'en har lukket to uger i skolens sommerferie, samt dagene mellem jul og nytår. I disse uger etableres nødpasning i samarbejde med Kragelundskolens SFO.

Telefonnumre

SFO 0. årgang:  29 13 24 65
    SFO 1. årgang:  29 13 24 67
    SFO 2. årgang:  29 13 24 63
    SFO 3. årgang:  29 20 88 91

MorgenSFO

Morgenstunden i SFO forløber roligt. Børnene modtages af to voksne i køkkenet, hvor der tilbydes morgenmad indtil kl. 7.30. Der er god tid til hyggesnak, et spil eller en bog. Klokken 8:05 kommer lærerne og åbner klasselokalerne, hvorefter morgenSFO lukker.

Eftermiddagen

Børnene spiser sidste madpakke inden skoledagen er slut, men er altid velkomne til at spise i SFO tid.
    Vi lukker klasserne kl. 16.00 og har fælles afslutning på dagen i køkkenet og fællesarealet.

Aktiviteter

I SFO'en tilbydes årgangsvis, men er der plads, er børn fra andre årgange meget velkomne. Jævnligt er der også aktiviteter på tværs af årgangene. Som udgangspunkt er deltagelse i aktiviteterne frivilligt for børnene, men der kan være klassearrangementer og ture ud af huset, der gør deltagelse obligatorisk

Klassepædagog

Hver klasse har tilknyttet en klassepædagog..

Lokaler og område

Undervisning- og fritidsdel deler lokaler på Skåde Skole, og der er et tæt samarbejde mellem lærere og pædagoger i indskolingen.
    Pædagogerne deltager i mange af indskolingens undervisningstimer.
    SFO'en råder i fritidsdelen over et stort areal – legeplads, skov, skolegård, udeværksted, gymnastiksal, Bau-bane samt nogle af skolens faglokaler.

Fremmødekontrol - komme/gå

Vi har fremmødekontrol i SFO, hvor børnene hver dag klikker sig ind og ud i vores komme/gå-system. I komme/gå er der mulighed for som forælder at lægge oplysninger ind om legeaftaler og andre faste tilbagevendende aftaler.

Garderobe

Alle børn får deres egen garderobe, hvor deres tøj og taske stilles.

Pladsgaranti

Der er pladsgaranti for alle børn fra skolens 0. til 3. klasse, hvilket vil sige, at alle, der ønsker at benytte fritidsordningen, er sikret en plads.

Opsigelse

Der er 2 måneders opsigelse af pladsen i SFO. Opsigelse kan ske til den 1. eller 15. i måneden.

Sidst opdateret: 10. april 2024