Før dit barn starter - overgang fra dagtilbud til skole

0. klasserne på Skåde Skole starter i august ved skoleårets start.

I løbet af efteråret, året før barnet skal starte i børnehaveklasse, modtager forældrene et brev i e-boks fra Børn & Unge i Aarhus Kommune.

Der vil ligeledes fra skolens side blive udsendt en invitation til informationsaften for kommende skolestarteres forældre.

Skoleindskrivningen til skoleåret 2024/25 forventes at foregå i perioden oktober 2023 til januar 2024.

Her kan forældre indskrive børn ved brug af NemID. Efter afslutningen af den elektroniske indskrivning vil tilflyttere til skolens distrikt kunne indskrive børn efter henvendelse til skolens kontor på tlf. 8713 9120.

Du skriver dit barn ind på aarhus.dk/skoleindskrivning.

Børn, der skal starte i skole i august 2024, og som flytter til distriktet efter afslutningen af den elektroniske indskrivning, skal indskrives manuelt. Skolens kontor kan kontaktes herom på tlf. 87139120.

Skåde Skole et godt tilvalg for dig og dit barn, fordi:

• Vi er en engageret og fagligt dygtig personalegruppe, der er indstillet på et positivt samarbejde med forældre og elever
    • Vi er et personale, der opfatter elever og forældre som en positiv ressource
    • Vi tilbyder en tryg skolegang og et fagligt godt læringsmiljø
    • Vi er en gammel traditionsrig, men samtidig udviklende og nytænkende skole

Forældrefolder

Sidst opdateret: 23. december 2023