Før dit barn skifter skole

Overvejer du, om dit barn skal skifte til Skåde Skole? Du er altid velkommen til at kontakte os.

Før dit barn skifter til vores skole

Læs hvordan du gør, hvis dit barn går på en anden skole, men ønsker at søge om at komme ind på Skåde Skole.

Hvis din familie flytter til vores skoledistrikt

Hvis din familie ønsker et skoleskift, fordi I flytter til vores skoledistrikt, skal vi som udgangspunkt optage dit barn/dine børn på skolen. Du skal gøre følgende:

Alle børn og forældre skal til en samtale med skolens leder i forbindelse med et skoleskift.

Hvis din familie bor i et andet skoledistrikt.

Selvom du ikke bor i Skåde Skoles distrikt, kan du muligvis alligevel få plads til dit barn hos os. Hvis du vil flytte dit barn til Skåde Skoles distrikt, kan du muligvis alligevel få plads til dit barn hos os. Hvis du vil flytte dit barn til Skåde Skole skal du gøre følgende:

• Kontakt skolens kontor på 87139120 for at høre om der er plads på årgangen.
    • Hvis der er plads, skal du udfylde ansøgningen om skoleskift
    • Afleverer ansøgningen på skolens kontor eller send den til os på skd@mbu.aarhus.dk
    • Du bliver kontaktet af en leder, som aftaler nærmere med dig om mulighederne for, at dit barn kan starte hos os.
      Lederen indkalder sandsynligvis din familie til en samtale, hvor I afstemmer forventningerne.

Hvis din familie bor i vores skoledistrikt, men går på en anden skole.

Hvis I bor i vores skoledistrikt, men barnet går på en anden skole - kommunal eller privat - har barnet ikke krav på at få en plads på skolen. Men hvis der er plads på årgangen, er I meget velkomne til at søge. Du skal gøre følgende:

• Kontakt skolens kontor på 87139120 for at høre om der er plads på årgangen.
    • Hvis der er plads skal du udfylde ansøgningen om skoleskift
    • Du bliver kontaktet af en administrativ medarbejder, som aftaler nærmere med dig om mulighederne for, at dit barn kan starte hos os. Medarbejderen indkalder din familie til en samtale, hvor I afstemmer forventningerne.

OBS! Hvis din familie er tosproget, skal vi spørge til, om dit barn har frit skolevalg på baggrund af resultatet af en sprogscreening (Sprog+.)

Det kan du læse mere om på Aarhus Kommunes hjemmeside, hvor du kan læse mere om skoleskift generelt.

Sidst opdateret: 5. april 2024